KASIK TAMPAL INI PERIUK

Wednesday, January 7, 2015

Kesetiaan wanita diuji saat lelaki tidak punya apa-apa. Kesetiaan lelaki diuji saat dia memiliki segalanya

Awak, Masa kali pertama awak datang jumpa saya, awak ada hadiahkan satu gelang tangan. Comel. Saya tahu gelang tu tak mahal. Maybe RM10, maybe RM20 atau maybe lebih murah daripada tu. Maybe boleh jumpa kat mana-mana pasar malam tapi saya gembira. Sebab bukan harga yang saya pandang. Tapi sebab tu pemberian daripada awak. Itu yang awak mampu saat tu, kenapa saya nak pertikai? Awak, Ingat tak kita pernah berjalan kaki daripada Bukit Bintang ke terminal? Masa tu motor rosak, jadi terpaksa naik bas. Saya tak merungut sebab saya tahu kita sama-sama penat. Awak penat dan saya penat. Tapi asalkan awak ada dah cukup. Awak, Dulu kalau kita nak pergi mana-mana yang jauh sikit, terpaksa sewa kereta. Sebab saya masih belajar, awak pun kerja belum tetap lagi. Kita selalu simpan impian untuk beli kereta satu masa nanti. Ingat apa kereta idaman kita? Kita nak beli Honda sama-sama. Awak satu dan saya satu. Awak, Masa birthday, saya tak pernah dapat hadiah mahal-mahal. Tapi sedikit pun saya tak marah. Sebab saya tahu awak tengah kejar cita-cita. Tengah bantu keluarga sebab mak ayah awak sakit. Tapi atleast awak tahu macam mana nak gembirakan hati saya. Awak bawak saya tengok sunset kat Bukit Broga :) Awak, Bila awak masih bertukar kerja, saya yakin awak akan berjaya satu masa nanti. Sebab tu saya kekal disisi untuk kuatkan semangat awak. Kalau boleh taknak tengok awak putus asa. Ingat kan apa saya selalu cakap, rezeki Allah ada kat mana-mana :) Awak, Bila akhirnya awak berjaya dapat kerja tetap. Gaji pun lumayan. Saya orang yang paling gembira sebab akhirnya cita-cita awak tercapai. Apa yang awak impikan Allah dah makbulkan. Awak, Akhirnya awak dah boleh beli kereta idaman kita. Saya gembira. Tak lama lagi awak nak beli superbike pulak kan. Awak cakap nak bawak saya konvoi ke Krabi. Tempat idaman saya :) Terlalu banyak perancangan. Terlalu banyak impian kita. Saya sangka awak akan kekal seperti mana kali pertama kita berkenalan dulu. Saat jatuh dan bangun. Saat awak tak punya apa-apa. 6 tahun bukan sekejap. Tapi tak sangka bila awak dah mampu berlari, awak tinggalkan saya jauh di belakang. Pergi bersama seseorang yang baru awak kenal. Saya doakan yang terbaik sebab awak insan yang pernah hadir. Andai satu masa nanti Allah pilih awak untuk diuji, saya doakan dia masih setia disisi awak. Terima awak seadanya bukan kerana siapa awak hari ini. You're the first person who broke my heart. For the rest of my life, you will always be the one who hurt me the most. Don't forget that. Sumber cikda

0 comments:

Post a Comment

PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork

Popular Posts

Blog Archive

Total Pageviews

Powered by Blogger.